Haber

İLKE’den Eğitim Sistemine Yönelik Kapsamlı Politika Önerileri

İLKE Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM), eğitim camiasının, politika yapıcıların ve paydaşların eğitim sorununu daha derinlikli ve kaliteli anlamalarını ve geliştirmelerini sağlamak amacıyla veriye dayalı politika önerileri dokümanı hazırladı. “İLKE Politika Önerileri” belgesinde yeni yüzyılda uygulanacak eğitim politikalarının kalitesinin artırılmasına yönelik öneriler yer aldığı belirtildi.

Eğitim alanında hazırlanan İLKE Politika Önerileri belgesi, Türkiye’nin geçmişten günümüze devam eden eğitim sorunlarına yeni bir soluk getirerek sürdürülebilir çözümler sunmayı amaçlamaktadır. Yaygın din eğitimi, yükseköğretim, mesleki ve teknik eğitim, okul öncesi eğitim, eğitim teknolojileri, sınavlar ve orta kademeye geçiş konularında yayınlanan bir dizi politika teklifiyle Türkiye’deki eğitim politikalarına katkı sağlanması amaçlanıyor. ve eğitimdeki eşitsizliklerin giderilmesi.

Politika Önerileri belgesiyle yenilikçi eğitim politikaları sunduklarını belirten PRINCIP Yönetim Konseyi Lideri Lütfi Sunar, konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu:

“Türk eğitim sisteminde eşitsizliklerin giderilmesi ve kalitenin artırılması hedefi doğrultusunda önemli adımların atılması gerektiğini düşünüyoruz. Belgemiz eğitimde bölgesel eşitsizliklerden mesleki eğitimin kalitesine, okul öncesi eğitimden özel eğitime kadar geniş bir yelpazede analiz önerileri sunmaktadır. Teknolojinin eğitimde aktif kullanılması, sınav sistemlerinin yenilenmesi gibi konulara da bu politika önerilerimizde yer veriyoruz. Eğitimde dönüşüm ve gelişim için önemli bir yol haritası olarak gördüğümüz bu önerilerin, Türkiye’nin eğitim sistemini daha adil, kaliteli ve geleceğe hazır hale getireceğine inanıyoruz.”

Eğitimde eşitlik temelli dönüşüm sağlanmalı ve mesleki eğitim yeniden değerlendirilmelidir.

“Eğitimde Eşitsizliklerin Giderilmesi” başlıklı politika önerisi bölgesel eşitsizliklere ve okullar arasındaki kalite farklılıklarına odaklanıyor. Bölgesel eşitsizliklerin ortadan kaldırılması için okulların altyapı ve teknolojik donanımının artırılması, yeterli sınıf ortamının sağlanması gerektiği belirtiliyor. Okullar arasındaki kalite farkının en aza indirilmesi için meslek liseleri ve imam hatip liselerinin eğitim kalitesinin, fen liseleri, özel fen liseleri ve sosyal bilimler liselerinin eğitim kalitesine yükseltilmesi gerektiğinin altı çizildi. yükseköğretimde en yüksek yerleştirme oranları. İkinci belgede “Mesleki ve Teknik Eğitim” politikaları ele alınmaktadır. Türkiye’nin işgücü ihtiyacının ve kalkınma sorunlarının eğitim yoluyla çözülebileceği vurgulanıyor. Mesleki eğitimin önemi vurgulanırken, işsizliğin azaltılması ve nitelikli orta personel ihtiyacının karşılanması için meslek liselerinden mezun olan öğrencilerin istihdam ve işgücüne katılım oranlarının artırılması gerektiği vurgulandı.

Adil bir yaklaşımla okul öncesi ve özel eğitime erişim artırılmalıdır.

“Okul Öncesi Eğitim” başlıklı belgede, eşitsizliklerin azaltılmasına odaklanılarak ülkemizin 5 yaştan itibaren zorunlu eğitim kapsamına alınması gerektiği, okullaşma oranlarının ve öğretmen istihdamının kademeli olarak artırılması gerektiği vurgulanıyor. “Özel Eğitim” politika önerisinin özel eğitime ihtiyaç duyan bireylere eğitimde fırsat eşitliği sağlamayı amaçladığı belirtiliyor. Özel eğitim okulları ve öğrenci oranlarına ilişkin güncel verilerin sunulduğu belgede, özel eğitimde sorunlar ve çözümler ele alınıyor. Adil bir yaklaşım için özel gereksinimli öğrencilerin okullara ulaşımının sağlanmasına yönelik sağlanan desteklerin geliştirilmesi, yaygınlaştırılması ve ailelere duyurulması önerilmektedir.

Geleceği teknolojiyle şekillendirmeli, sınavlarda eşitlik anlayışını hakim kılmalıyız.

Beşinci başlık olan “Eğitim Teknolojileri” politika önerisi, teknolojinin eğitimciler tarafından aktif kullanımına odaklanarak, altyapı ve donanımların geliştirilmesi, öğretmenlerin eğitim teknolojileri açısından desteklenmesi ve eğitimde yaratıcı dijital içerik oluşturmanın değerini vurgulamaktadır. Bu doğrultuda yeni donanım ve altyapı desteklerinin sınıflara entegre edilmesi için dinamik bir sistem kurulması gerektiği, eğitimcilerin teknolojide hazır içeriklere erişmeleri ve yeni içerikler üretmeleri için teknolojiyi kullanmalarının teşvik edilmesi gerektiği vurgulanıyor. Son olarak “Sınavlar ve Kademeler Arası Geçiş” politika önerisi, Türkiye’deki eğitim kademelerinde sınav sisteminin nasıl eşitsizliklere ve zorluklara yol açtığını ele alıyor. Orta kademe geçişte eşitliğin sağlanabilmesi için lise tercihinin belirli kriterlere göre şekillendirilmesi ve liseler arasında nitelikli-vasıfsız ayrımcılığının önüne geçilmesi öneriliyor. Son olarak ezberci anlayışın önüne geçilmesi için çalışmaların gündeme getirilmesi gerektiği vurgulanıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu